""
När: 21 september, 2017
Var: Courtyard by Marriott, Stockholm
bild
 

Välkommen till konferensen E-handel!

 

När: 21 september, 2017        Var: Courtyard by Marriot

 

#diehandel

E-handeln fortsätter att växa. Vad krävs för att vinna morgondagens kund? Handeln online tar en nyckelroll i företagens strategi för framtiden. Det finns många erfarenheter från att organisera e-handel och många framgångsexempel att lära från och inspireras av.

Det finns mängder av information, sociala nätverk och analysmöjligheter – men hur säkerställer du att du når fram till rätt person med rätt erbjudande i rätt tid? Och hur kan du arbeta så att er kundresa leder till en nöjd och lojal kund som också blir en ambassadör för er?

Din kund accepterar ingen friktion vid köpet och har ingen större förståelse för leveranstid. Din kund värderar kontakterna med er i jämförelse sina erfarenheter från de som har den bästa digitala upplevelsen på den globala arenan, oavsett bransch. Vad kan ni göra idag, rent praktiskt, för att optimera er affär och vilka satsningar måste ni göra för att vara relevanta i framtiden? Välkommen till dialogen om vägen framåt tillsammans med beslutsfattarna och experterna!

Bekräftade talare:

- Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks
- Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
- Samuel Fernström, vd, & Other Stories, en del av H&M
- Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard, av Ellos
- Erik Börjesson Fagerlind, vd och grundare, Sneakers and Stuff
- Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson
- Magnus Rosén, affärschef e-handel, ICA
- Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
- Caroline Carlqvist, senior projektledare, Zalando
- Jonas Ogvall, vd, Svensk Digital Handel
 
 

Ser fram emot att ses på Courtyard by Marriot 21 september!

Program (uppdateras kontinuerligt)

08.30Välkommen till registrering, kaffe och nätverksmingel
09.00Moderatorn hälsar välkommen, Jonas Ogvall, vd, Svensk Digital Handel
09.10Uppdrag: Digitalisera familjeimperiet Axel Johnson (preliminär rubrik)Läs mer
Talare: Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks.
09.35 Expertföreläsning: Internationella framgångsexempel och globala trenderLäs mer
Mer info inom kort.
09.55 Praktikfall: Så arbetar vi för att skapa ett gemensamt kundmöte i alla kanalerLäs mer
Talare: Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson
10.20 Förmiddagskaffe
10.40Praktikfall: Möjligheter och utmaningar kring multikanalshandelLäs mer
När passar omnichannel? Vad är nackdelarna? Vad är alternativen? Hur resonerar vi kring sortiment on-line kontra butik? Hur ser vägen framåt ut för IKEA? Talare: Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
11.05Paneldiskussion: Vägen mot den perfekta kundresanLäs mer
Talare: Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson. Ytterligare paneldeltagare meddels inom kort
11.25 Expertföreläsning: Effektiv logistikLäs mer
Trender inom logistik och distribution – vilka är de viktigaste erfarenheterna och vilka nya metoder ser vi? Vilka nya tredjepartslösningar kommer vi att få se framöver? Tilltänkt talare: Oberoende logistikexpert
11.45Praktikfall: Personalisering 2.0 - Hur återskapar Zalando samma personliga upplevelse digitalt, som du får i din favoritbutik offline?Läs mer
En allt mer snabbutvecklande ehandelsmarknad innebär ökade förväntingar och krav på det digitala kundbemötandet. Ta del av erfarenheterna från Europas största plattform för mode online och lyssna på hur de arbetar med personalisering. Relevant rekommendationer, individuellt utbud och en nypa överraskande inspiration ingår i Zalandos framgångsreceptet. Caroline Carlqvist, senior projektledare, Zalando
12.10Lunch
13.10Break out sessionsLäs mer
Mer info inom kort.
14.30 Eftermiddagskaffe
15.00Vikten av en bra story.Läs mer
Så arbetar vi för att bygga vårt ekosystem kring kunden. Erfarenheter och trender inom social shopping och social marknadsföring. Talare: Samuel Fernström, vd, & Other Stories, en del av H&M.
15.20 Expertföreläsning eller paneldiskussion: Analys av kunddata, CRM, lojalitet – hur kan du arbeta för att ligga steget före?Läs mer
Paneldeltagare presenteras inom kort
15.40Praktikfall: Upplevelsedriven handel (preliminär rubrik)Läs mer
Så arbetar vi med hela värdekedjan; leverantörer, samarbetspartners och kunder. De fysiska butikernas roll och vägen framåt. Talare: Erik Börjesson Fagerlind, vd och grundare, Sneakers and Stuff
16.00Coop på frammarchLäs mer
Coops e-handel växte under 2016 med 50% och man har byggt upp ett e-handelsnav i Stockholm. Vad är fördelarna med att centralisera e-handeln? Hur ser företaget på lönsam tillväxt kontra marknadsandelar och hur kommer Coops totala koncept att utvecklas och vilken roll kommer e-handeln att spela på vägen framåt? Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
16.20Praktikfall: Att organisera för digitala framgångarLäs mer
Hur ska man organisera sig för att få ut maximalt av alla idéer? Hur ska försäljnings, marknadsavdelningarna arbeta tillsammans med it, analys och företagsledning? Hur öka takten och få ut saker snabbare och till rätt personer? Hur bygger vi en digitala organisation som är flexibel och anpassar sig för framtida förändringar på marknaden? Talare: Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group
16.20Praktikfall: E-handelns roll i koncernstrateginLäs mer
Talare: Magnus Rosén, affärschef E-handel, ICA
16.40 Paneldiskussion: Framtidens e-handelLäs mer
Vad händer om någon av de globala jättarna etablerar sig i Norden? Talare: Magnus Rosén, affärschef E-handel, ICA Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group Ytterligare paneldeltagare meddelas inom kort

 

Partner

 

Huvudpartner

Akamai


Partner

Svenska Digital Handel

Samarbetspartner

Svenska Digital Handel


Utställare


 
Träffa dina framtida affärskontakter!
Vi samlar Sveriges viktigaste beslutsfattare på nischade och affärsinriktade konferenser. Vi gör cirka 45 projekt per år och attraherar cirka 8000 deltagare. Våra konferenser byggs runt aktuella och spännande ämnen med starka personligheter – tillika de mest framträdande beslutsfattarna, visionärerna och strategerna från svenskt, nordiskt och internationellt näringsliv. Att synas med oss är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ditt företag och företagets tjänster mot en specifik målgrupp. Du knyter nya kontakter samtidigt som du förstärker ditt företags position.
Vi samarbetar med ca 150 partners per år och många är återkommande, till exempel HP, E&Y, PWC, EVRY, Nordea, Vattenfall, Volvo. Eon, Telenor med flera. Samarbeta med oss och träffa Sveriges beslutsfattare, bli kunskapsledare inom din bransch - sätt agendan tillsammans med nordens största affärstidning och marknadsför ditt företag i Dagens industris kanaler. Många av våra partners och deltagare uppskattar möjligheten att i vårt digitala samhälle få till det personliga mötet med människor man annars inte kanske skulle träffa. Deltagarna är i stunden väldigt mottagliga för dina idéer, tankar och influenser. Se till att vara på plats för att träffa framtida affärskontakter!
Kontakta gärna mig när du vill veta mer, linda.gillan@di.seeller +46 73 340 40 87.

Bli talare

Kontakta oss

Projektledare

Partneransvarig

Marknadsförare

Malin Mülllersdorf

Deltagaransvarig

Christine Engström-Gallus