Erfarenheter från:
IKEA, &Other Stories, ICA, Sneakers and Stuff, Coop, Stayhard, Axfood, Åhléns och Kicks


Anmälan

Trenderna, erfarenheterna och vägen framåt

E-handeln fortsätter att växa. Vad krävs för att vinna morgondagens kund? Handeln online tar en nyckelroll i företagens strategi för framtiden. Det finns många erfarenheter från att organisera e-handel och många framgångsexempel att lära från och inspireras av.

Det finns mängder av information, sociala nätverk och analysmöjligheter – men hur säkerställer du att du når fram till rätt person med rätt erbjudande i rätt tid? Och hur kan du arbeta så att er kundresa leder till en nöjd och lojal kund som också blir en ambassadör för er?

Din kund accepterar ingen friktion vid köpet och har ingen större förståelse för leveranstid. Din kund värderar kontakterna med er i jämförelse sina erfarenheter från de som har den bästa digitala upplevelsen på den globala arenan, oavsett bransch. Vad kan ni göra idag, rent praktiskt, för att optimera er affär och vilka satsningar måste ni göra för att vara relevanta i framtiden? Välkommen till dialogen om vägen framåt tillsammans med beslutsfattarna och experterna!

Bekräftade talare:

- Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks
- Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
- Samuel Fernström, vd, & Other Stories, en del av H&M
- Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard, av Ellos
- Erik Börjesson Fagerlind, vd och grundare, Sneakers and Stuff
- Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson
- Magnus Rosén, affärschef e-handel, ICA
- Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
- Caroline Carlqvist, senior projektledare, Zalando
- Jonas Ogvall, vd, Svensk Digital Handel 
 
Ser fram emot att ses på Courtyard by Marriot 21 september!

Patrik Jönsson, projektledare

Mia Brunell Livfors
vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks

Jonas Hessler
Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
 

Samuel Fernström
vd, & Other Stories

Malin Hultqvist Claesson
vd, Stayhard, av Ellos

Erik Börjesson Fagerlind
vd och grundare, Sneakers and Stuff

Peter Jelkeby
vice vd, Clas Ohlson

Magnus Rosén
affärschef e-handel, ICA

Anmälan

Program torsdag 21 september.

 
08:30
Välkommen, registrering och nätverksfrukost
09:00
Moderatorn hälsar välkommen
Jonas Ogvall, vd, Svensk Digital Handel
09:10
Praktikfall
Uppdrag: Digitalisera familjeimperiet Axel Johnson
Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks.
09:35
Expertföreläsning
Internationella framgångsexempel och globala trender
Tilltänkt talare: Analytiker från konsult eller oberoende expert
09:55
Praktikfall
Så arbetar vi för att skapa ett gemensamt kundmöte i alla kanaler
Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson  
10:20
Förmiddagskaffe och nätverksmingel
10:40
Praktikfall
Möjligheter och utmaningar kring multikanalshandel
När passar omnichannel? Vad är nackdelarna? Vad är alternativen? Hur resonerar vi kring sortiment on-line kontra butik? Hur ser vägen framåt ut för IKEA?
Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
11:05
Paneldiskussion
Vägen mot den perfekta kundresan
Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson
 
Ytterligare paneldeltagare meddels inom kort
 
11:25
Expertföreläsning
Effektiv logistik
Trender inom logistik och distribution – vilka är de viktigaste erfarenheterna och vilka nya metoder ser vi? Vilka nya tredjepartslösningar kommer vi att få se framöver?
Tilltänkt talare: Oberoende logistikexpert
11:45
Praktikfall
Personalisering 2.0 - Hur återskapar Zalando samma personliga upplevelse digitalt, som du får i din favoritbutik offline?
En allt mer snabbutvecklande ehandelsmarknad innebär ökade förväntingar och krav på det digitala kundbemötandet. Ta del av erfarenheterna från Europas största plattform för mode online och lyssna på hur de arbetar med personalisering. Relevant rekommendationer, individuellt utbud och en nypa överraskande inspiration ingår i Zalandos framgångsreceptet.
Caroline Carlqvist, senior projektledare, Zalando
12:10
Lunch
13:10-
13:50
Parallella fördjupningsseminarier

a.        Regelverksefterlevnad. Vilka nya regler är på gång och hur måste vi förbereda oss för dem?
b.        Optimerad multikanalshandel
c.        Optimerad logistik i praktiken
d.        Så kan du kapitalisera på kunddata
e.        Framtidens betalningslösningar i handeln
f.         Framtidssäkra dina teknikval; plattformar, open-source, microservices
g.        Så kan du utveckla kundmötet
14:00 
Praktikfall
Vikten av en bra story.
Så arbetar vi för att bygga vårt ekosystem kring kunden. Erfarenheter och trender inom social shopping och social marknadsföring.
Samuel Fernström, vd, & Other Stories, en del av H&M
14:25
Expertföreläsning
Analys av kunddata, CRM, lojalitet – hur kan du arbeta för att ligga steget före?
Paneldeltagare presenteras inom kort
14:45
Eftermiddagskaffe
15:15
Praktikfall
Coop på frammarch
Coops e-handel växte under 2016 med 50% och man har byggt upp ett e-handelsnav i Stockholm. Vad är fördelarna med att centralisera e-handeln? Hur ser företaget på lönsam tillväxt kontra marknadsandelar och hur kommer Coops totala koncept att utvecklas och vilken roll kommer e-handeln att spela på vägen framåt?
Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
15:40
Praktikfall
Att organisera för digitala framgångar
Hur ska man organisera sig för att få ut maximalt av alla idéer? Hur ska försäljnings, marknadsavdelningarna arbeta tillsammans med it, analys och företagsledning? Hur öka takten och få ut saker snabbare och till rätt personer? Hur bygger vi en digitala organisation som är flexibel och anpassar sig för framtida förändringar på marknaden?
Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group
16:05
Praktikfall
E-handelns roll i koncernstrategin
Magnus Rosén, affärschef, E-handel, ICA
16:30
Paneldiskussion
Framtidens e-handel
Hur kommer e-handeln att utvecklas på kort sikt? Vilka är de största hoten och möjligheterna på vägen framåt?
Magnus Rosén, affärschef E-handel, ICA
Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group
Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
16:50 
Nätverksmingel

Anmälan

Tid och plats.

Datum:
21 september, 2017
Tid:
Kl 08.30
Plats:
Courtyard by Marriott

Pris och anmälan

Anmäl dig att klicka på knappen "Anmälan"

Erbjudande:

- 5 995 kr exklusive moms för  dig som arbetar inom detaljhandeln
(ordinarie pris 6 995 kr exklusive moms)
 
- 11 995 exklusive moms för dig som är anställd av företag som är systemleverantör, konsult, bank, reklambyrå eller advokatbyrå
(ordinarie pris 12 995 kr exklusive moms)
 

Målgrupp

Konferensen är för dig som är anställd inom detaljhandel, anställd av företag som är systemleverantör, konsult, bank, reklambyrå eller advokatbyrå.

Samarbetspartners


Huvudpartner


Samarbetspartner


Utställare


För rätt företag kan ett partnerskap med Dagens industri vara ett utmärkt tillfälle att synliggöra ert företag och era tjänster. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på några av våra konferenser. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Partner - intresseanmälan

3 anledningar att delta


1. Du vill ta del av de senaste trenderna och se vad som händer runt hörnet
2. Du vill bygga vidare på ditt professionella nätverk
3. Du vill inspireras av framgångsexempel och visionärer

Bra handfasta tips att ta med sig
Bra fokus!
 
Bra och intressanta talare
Alla bjussiga talare som bjöd på siffror uppskattas alltid! Tyckte speciellt att Ellos och Boozt var fantastiskt bra. 

Kontakta oss.


Anmälan