Tack till alla deltagare, talare och partners som deltog på konferensen E-handel 21 september på Courtyard Marriott!


Vi har under dagen fått höra hur e-handeln fortsätter att växa. Vad krävs för att vinna morgondagens kund? Handeln online tar en nyckelroll i företagens strategi för framtiden. 

Det finns mängder av information, sociala nätverk och analysmöjligheter och hur man säkerställer du att du når fram till rätt person med rätt erbjudande i rätt tid. Och hur du kan arbeta så att er kundresa leder till en nöjd och lojal kund som också blir en ambassadör för er.

Din kund accepterar ingen friktion vid köpet och har ingen större förståelse för leveranstid. Din kund värderar kontakterna med er i jämförelse sina erfarenheter från de som har den bästa digitala upplevelsen på den globala arenan, oavsett bransch. Vad vi kan göra idag, rent praktiskt, för att optimera affären och vilka satsningar som behövs för att vara relevant i framtiden.

Nu kan du göra en intresseanmälan till nästa års konferens i ämnet. Vi kontar dig när vi har mer information om dagen.

Återigen, stort tack!

//Patrik Jönsson, projektledare

Intresseanmälan

Mia Brunell Livfors
vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks

Jonas Hessler
Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Retail Services
 

Stacia Carr
Head of Engineering, Zalando

Samuel Fernström
vd, & Other Stories

Malin Hultqvist Claesson
vd, Stayhard, av Ellos

Erik Börjesson Fagerlind
vd och grundare, Sneakersnstuff

Magnus Rosén
affärschef e-handel, ICA

Peter Jelkeby
vice vd, Clas Ohlson

Emil Hansson
vd, Prisjakt

Nicklas Storåkers
vd, Pricerunner

Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online 

Kristian Sköld,
VP, Product at MeasureWorks 

Program torsdag 21 september.

 
08:30
Välkommen, registrering och nätverksfrukost
09:00
Moderatorn hälsar välkommen
Jonas Arnberg, vd, HUI
09:20
Praktikfall
Det är lugnt i stormens öga
Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson och ordförande i Axfood, Åhléns och Kicks.
09:45
Expertföreläsning
Get There Faster
Every e-commerce organisation works on improving customer satisfaction, efficient marketing spending and increasing conversions/revenue. One factor which influences all these is mostly recognised but completely underestimated in its impact: impatient users. Experiences from well recognised brands across Europe and hands on tips on how to achieve your goals faster.
Kristian Sköld is VP of Product at MeasureWorks, a predictive performance analytics company. He has  helped 50+ of the EMEA top brands across retailers, finance, travel, media, and telecommunication to improve their web performance. 
10:05
Praktikfall
Så arbetar vi för att skapa ett gemensamt kundmöte i alla kanaler
Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson  
10:30
Förmiddagskaffe och nätverksmingel
11:00
Praktikfall: Att utveckla det digitala kundmötet
Kunden i centrum när man förenar utvecklingen av den digitala kanalen med varuhusupplevelsen. Vad innebär det att vara en global aktör? Hur säkerställer vi ett relevant möte med kunden på varje marknad? Hur ser vägen framåt ut för IKEA?
Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Group
11:25
Paneldiskussion
Vägen mot den perfekta kundresan
Jonas Hessler, Global Web, eCommerce & Digital Channel Manager, IKEA Group
Peter Jelkeby, vice vd, Clas Ohlson
Erik Henriksson, Senior Strategic Account Executive, Akamai
Daniel Almgren, systemarkitekt, IT-strateg och produktutvecklare, Telia​
11:45
Paneldiskussion
Nästa generations prisjämförelser
Vilka är de senaste trenderna på jämförelsesajterna och hur ändras konsumenternas
beteende? Vilken betydelse får detta för handlarna? Vad är de viktigaste
framgångsfaktorerna för att vinna slaget om kunden just nu och hur kommer
marknaden att utvecklas framöver?
Emil Hansson, vd, Prisjakt
Nicklas Storåkers, vd, Pricerunner
12:05
Best practice Case
Mastery Matters: Empowerment and Growth through Company Culture
Stacia Carr, Head of Engineering at Zalando, will talk about how cultivating a growth mindset and supporting the career path of your employees strengthens a customer-centric business approach and helps each of them become a true master in their technologies of choice.
12:30
Lunch
13:30 
Praktikfall
Vikten av en bra story.
Så arbetar vi med skapa storytelling som är relevant, intressant och sann.
Samuel Fernström, vd, & Other Stories
13:55
Praktikfall
Upplevelsedriven handel
Så arbetar vi med hela värdekedjan; leverantörer, samarbetspartners och kunder. De fysiska butikernas roll och vägen framåt.
Erik Börjesson Fagerlind, vd och grundare, Sneakersnstuff
14:20
Expertföreläsning
Ta reda på vad kunden tycker och utveckla affären
Kontinuerlig förändring skapar en komplex och ibland förvirrande värld för både företagare och konsumenter. Med utgångspunkt i hjärnan, datorn och data berättar vi hur ni kan låta kundernas känslor styra era beslut. Under föredraget pratar vi om det mänskliga i en digital värld, men kommer också att ge insikter och inspiration att ta nästa steg.
Daniel Almgren, systemarkitekt, IT-strateg, neuronörd, ecom-evangelist, Digital Doer och produktutvecklare, Telia.
14:40
Praktikfall
Coop på frammarsch
Coops e-handel växte under 2016 med 50% och man har byggt upp ett e-handelsnav i Stockholm. Vad är fördelarna med att centralisera e-handeln? Hur ser företaget på lönsam tillväxt kontra marknadsandelar och hur kommer Coops totala koncept att utvecklas och vilken roll kommer e-handeln att spela på vägen framåt?
Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
15:05
Eftermiddagskaffe
15:35
Praktikfall
Att organisera för digitala framgångar
Hur ska man organisera sig för att få ut maximalt av alla idéer? Hur ska försäljnings, marknadsavdelningarna arbeta tillsammans med it, analys och företagsledning? Hur öka takten och få ut saker snabbare och till rätt personer? Hur bygger vi en digitala organisation som är flexibel och anpassar sig för framtida förändringar på marknaden?
Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group
16:00
Praktikfall
E-handelns roll i koncernstrategin
Magnus Rosén, affärschef, E-handel, ICA
16:25
Paneldiskussion
Framtidens e-handel
Hur kommer e-handeln att utvecklas på kort sikt? Vilka är de största hoten och möjligheterna på vägen framåt?
Magnus Rosén, affärschef E-handel, ICA
Malin Hultqvist Claesson, vd, Stayhard som är en del av Ellos Group
Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör, Coop Online
Erik Börjesson Fagerlind, vd och grundare, Sneakersnstuff
17:00 
Nätverksmingel

Intresseanmälan

Tid och plats.

Datum:
21 september, 2017
Tid:
Kl 08.30
Plats:
Courtyard by Marriott

Pris och anmälan

6 995 kr exklusive moms för  dig som arbetar inom detaljhandeln

12 995 exklusive moms för dig som är anställd av företag som är systemleverantör, konsult, bank, reklambyrå eller advokatbyrå
 

Målgrupp

Konferensen är för dig som är anställd inom detaljhandel, anställd av företag som är systemleverantör, konsult, bank, reklambyrå eller advokatbyrå.

Samarbetspartners


Huvudpartner

     


Samarbetspartner


Utställare

          


För rätt företag kan ett partnerskap med Dagens industri vara ett utmärkt tillfälle att synliggöra ert företag och era tjänster. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på några av våra konferenser. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Partner - intresseanmälan

3 anledningar att delta


1. Du vill ta del av de senaste trenderna och se vad som händer runt hörnet
2. Du vill bygga vidare på ditt professionella nätverk
3. Du vill inspireras av framgångsexempel och visionärer

Bra handfasta tips att ta med sig
Bra fokus!
 
Bra och intressanta talare
Alla bjussiga talare som bjöd på siffror uppskattas alltid! Tyckte speciellt att Ellos och Boozt var fantastiskt bra. 

Intresseanmälan

Kontakta oss.