Så tar du hem onlineaffären


Anmälan

Trender, framtid, utmaningar och möjligheter inom Svensk E-handel

Digitaliseringen har gjort e-handeln till en nyckelroll i företagens försäljningsstrategi. Men framtidens kund har många valmöjligheter online, accepterar ingen friktion vid köpet samt har marginell förståelse för leveranstid. Vinnarna blir därför, oavsett bransch, de som har den bästa digitala upplevelsen med bland annat bra marknadsföring, trygg och smidig betallösning samt snabb leverans. Frågan är därför, har du vad som krävs för att ta hem onlineaffären?

På konferensen Di E-handel den 4 september i Stockholm får du lyssna till experter och företagsledare om vad du behöver för att lyckas med din e-handel och hur du når fram till rätt kund med rätt erbjudande i rätt tid!

Du får bland annat lyssna till:

  • Alibabas framgångar och hur de utvecklar framtidens e-handel 
  • Möjligheter och utmaningar som digitaliseringen innebär för e-handelsföretag med praktikfall från bl.a. resebranschen
  • Hur du arbetar med sociala medier, influencers, sajtorientering och kundanpassade hemsidor för att nå dina kunder och leda dem till köp
  • Hur du kommer kunden närmare och lyckas med både B2B och B2C
  • Vilka lösningar som efterfrågas inom B2B e-handel
  • Praktikfall från Adlibris som delar med sig av sin strategi att växa och bli likt Amazon
  • Hur politikerna och näringslivet bättre kan arbeta tillsammans för att bättre utveckla svensk detaljhandel
  • Praktikfall från E-bay om hur ditt företag kan maximera sin affär 



Varmt välkommen!

Felicia Fazzi
projektledare
Dagens industri

Anmälan

Talare


Mei Chen 

Senior Manager 
Alibaba Group, UK & Nordics 

Ilya Kretov

General Manager, Russia and Emerging Europe
eBay
Läs 4 frågor till Ilya inför konferensen

James Carr,

Head of eCommerce, Facebook Nordics

Thomas Svensson

Partner & Integration Manager
Svea Ekonomi

Karin Johansson

vd
Svensk Handel

Pouya Boland

vd
Chiquelle

Pingis Hadenius

Grundare av Löwengrip, Flattered (vd och styrelseordförande), medgrundare Nordic Tech House 

Linus Kaasik

Co-Founder & Head of Investments Nordic Tech House

Oscar Stenström

Statssekreterare hos EU- och handels­minister Ann Linde
Utrikesdepartementet

Liv Forhaug

Chief Strategy Officer
ICA Gruppen 

Alexander Huber

Managing Director
TUI Nordic

Patrik Hedelin

partner
eEquity

Johan Kleberg

vd
Adlibris

Susanne Najafi

Entreprenör, investerare och medgrundare
BackingMinds

Thomas Ekman

vd
Dustin Group

Philip Nickolsten

vd
Sleepo

Lotta Lyrå

vd
Clas Ohlson

Tomas Kull

vd
MatHem

Mikael Ekman

Senior Manager
Accenture Interactive

Konferensprogram .

 
*Programmet uppdateras kontinuerligt 
 
08:00
Registrering och nätverksfrukost
08:30
Moderatorn hälsar välkommen och öppnar konferensen
08:35
KEYNOTE

Presentation av  Mei Chen, Senior Manager at Alibaba Group, UK & Nordics

09:05
Framtidsspaning – så ser E-handeln ut om 10 år
- Trender nationellt och internationellt
- Utmaningarna och möjligheterna
- Vinnarna och förlorarna

Karin Johansson, vd, Svensk Handel
 
09:30 
Samtal på scen
Strategiskt samarbete för att komma närmare kunden
- Möjligheter och utmaningar inom respektive e-handelsområde
- Så skapar vi en bättre kundupplevelse genom samarbeta med varandra

Samtal på scen med Lotta Lyrå, vd, Clas Ohlson och Tomas Kull, vd, Mathem  

 


09:55

Förmiddagsfika
 
10:25
Varför är data lösningen till att sälja framtidens drömresor? 
- TUIs digitala transformation från 1998 då den första resan såldes på hemsidan till i dag, när över 85% av den nordiska affären sker online 
- Anledningen till varför TUI nyligen öppnat en helt ny avdelning med fokus på Data och Machine Learning - Så ökar data försäljningen och samtidigt skapar mer lojala och nöjda kunder

Alexander Huber, vd, TUI
 
10:50
How to respond to the Giants and the Ants
Etablerade detaljhandlare slåss på två fronter. Jättarna med Amazon och Google i fronten tar mer och mer plats samtidigt som små snabba startups tar tätpositioner i kategori efter kategori. Hur kan svenska detaljhandlare rent praktiskt bemöta dessa utmaningar och stärka sin position?

Mikael Ekman, senior manager, Accenture Interactive
 
11:10
E-handel mellan företag – nästa stora trend!
- Svea Ekonomi presenterar utdrag ur en helt färsk undersökning gjord bland svenska B2B företag om  e-handel.
- Vilka skillnader kan vi se mellan olika branscher
- Vilka lösningar efterfrågas inom B2B e-handel.

Thomas Svensson, Partner & Integration Manager, Svea Ekonomi

11:30
PANELDISKUSSION
Utmaningar och möjligheter inom Svensk E-handel idag

Paneldeltagare:
- Jonas Arnberg, vd, HUI
- Susanne Najafi, BackingMinds
- Liv Forhaug, CSO, ICA Gruppen
- Thomas Svensson, Integration Manager, Svea Ekonomi

 
12:00
Lunch
13:00 
Val mellan olika temaspår

Mer information om temaspåren kommer inom kort. 
 
13:30
Bensträckare
 
13:35
Samtal på scen
Vilka utmaningar och möjligheter ser vi med Amazons etablering i Sverige?

Pinigs Hadenius, grundare av Löwengrip, Flattered (vd och styrelseordförande), medgrundare Nordic Tech House
Linus Kaasik, Co-Founder & Head of Investments, Nordic Tech House
 
14:00
Social shopping: så driver vi varumärkeskännedom och kundanskaffning via sociala medier

Philip Nickolsten, grundare och vd, Sleepo
 
14:25
Samtal på scen
From zero to millions in sales, from zero followers to nearly half a million followers combined, from an unknown brand to a well-known brand

Fast-fashion e-commerce brand and 6 times awards-winner Chiquelle is expanding and growing very rapidly. Learn more about how they are focused on fast-fashion, e-commerce, marketing through social media and launching an AR app

Pouya Boland, Dutch Entrepreneur, CEO & Co-founder of Chiquelle.com.

14:50

Eftermiddagsfika
 
15:20
Från zoobutik i Farsta till Nordens största e-handlare inom IT 
Lyssna till Dustins framgångsrecept och hur de arbetar för att vinna kunden och lyckas med både B2B och B2C.
 
Thomas Ekman, vd, Dustin
 
15:45
Så gör vi en ”Amazon” genom uppköp av e-handelsbolag och bredare utbud

Johan Kleberg, vd, Adlibris
 
16:10
Samtal på scen
Investeringar och entreprenörskap inom svensk e-handel
- Entreprenörskap och hur Sverige bygger globala ehandelsföretag
- Viktiga framgångsfaktorer inom detalj- och e-handeln
- Ehandelsinvesterares syn på ehandelsbranchen
- Politikens syn på ehandelsbranschen
- Hur politikerna och näringslivet arbetar tillsammans för att bättre utveckla svensk detaljhandel och bidra till ökad samhällsnytta

Samtal med  statssekreterare Oscar Stenström, Utrikesdepartementet och Patrik Hedelin, partner på E-equity
 
16:35
KEYNOTE
How to become a successful seller on eBay and sell for export

- The role of export for the economy and for small and medium business
- Top destinations where Swedish export today
- Total number of markets reached by Swedish exporters
- Top export categories for Swedish small and medium business
- How to maximize your business and how eBay can help with that


Ilya Kretov, General Manager, Russia and Emerging Europe, eBay

Läs 4 frågor till Ilya inför konferensen.

17:05
How to discover new businesses with Facebook
- The emergence of new businesses who are disrupting traditional retail by introducing people to products 
- Allowing businesses to reach customers with products they don’t even know exist

James Carr, Head of eCommerce, Facebook Nordics
James Carr has been focused on ecommerce for the last 4 years working with clients like eBay, The Hut Group, ASOS and now leading the overall ecommerce vertical for Facebook in the Nordics.
17:30
Moderatorn sammanfattar och avslutar konferensen 
17:35 - 19:00
Di:s kvällsmingel med dryck och tilltugg

Tid och plats .

Datum: Tisdag 4 september

Tid: kl 8.30

Var: Courtyard by Marriott
 

Pris och anmälan

Deltagaravgift:

-  6.995 kr exkl. moms för dig som är anställd inom detaljhandeln 

- 13.995 kr exkl. moms för dig som är leverantör av tjänster eller produkter till detaljhandeln som exempelvis systemleverantör, konsult, bank, PR- och mediabyrå, webplattform, logistikföretag, betallösningsföretag, advokatbyrå m.m. 

Målgrupp

Konferensen är för dig som är anställd inom detaljhandel, anställd av företag som är systemleverantör, konsult, bank, reklambyrå eller advokatbyrå.

Anmälan

Huvudpartner
                
Partner

Utställare


 

Samarbetspartner

Annonspartner

Bli partner på konferensen

Att vara partner på en av Dagens industris konferenser är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ert företag och era tjänster mot en specifik målgrupp. Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad av att vara samarbetspartner på E-handel. 

Klicka på knappen nedan för att lämna dina uppgifter så kontaktar vi dig för att diskutera möjligheterna.

Intresseanmälan partner

Partner - intresseanmälan

3 anledningar till att delta


1.    Ta del av trender och strategier för att möta morgondagens kund och andra utmaningar som e-handeln möter i och med digitaliseringen 

2.    Lyssna till experter och företagsledare som delar med sig av aktuella praktikfall och goda exempel inom e-handeln

3.    Nätverka med kollegor i branschen och utbyta erfarenheter

Kontakta oss .


Anmälan