""
 
bild

Tack till alla deltagare, partner och talare som deltog på konferensen Retail 2017!

 

För 3:e året i rad samlade Dagens industri detaljhandelns nyckelspelare för att diskutera vägen framåt. Detaljhandeln är en betydande tillväxtmotor för svensk ekonomi. I dagsläget står branschen dock inför stora utmaningar i form av ökad konkurrens och krympande marginaler. Samtidigt finns det enorma möjligheter för de företag som lyckas anpassa sin verksamhet till den nya verklighet vi lever i.

Fyll i dina uppgifter på "INTRESSEANMÄLAN" om du vill vara den som först får reda på när konferensen går av stapeln nästa år och samtidigt får erbjudande om boka tidigt-rabatt.


 
 

Program 2017

09.00Moderator Jonas Ogvall vd, Svensk Digital Handel inleder konferensen
09.05 Den intelligenta butiksupplevelsen - digitala lösningar för smartare konsumenter. Talare: Sara Öhrvall, digital strateg Läs mer
Sara Öhrvall beskriver de senaste tekniktrenderna och hur de kommer att påverka morgondagens digitala såväl som fysiska handel. När digital teknik är motorn i konsumentens vardag och artificiell intelligens alltid finns tillgänglig som ett osynligt lager av information, skapas helt nya möjligheter till köpupplevelser.
09.35Handelns utveckling i framtiden och hur man förbereder sig på denLäs mer
Vilka nu rådande trender kommer ha störst inverkan på framtidens handel, och inom vilka områden ser de nordiska butikskedjorna att de största hoten och möjligheterna finns? EY:s och Kairos Futures rapport ”Future of Nordic Retail” tar avstamp i de nu starkaste drivkrafterna inom samhälle, handel, konsument- och köpbeteende, och förutspår när och vilka effekter vi kommer se av dem framöver. Några av handelns ledande aktörer i Norden ger också sin syn på hur man skapar lönsam tillväxt och ökad konkurrenskraft i en oviss framtid. Talare: Jennifer Rock-Baley, partner EY
09.55Den digitaliserade kunden – vad är framgångsreceptet för att lyckas? Talare: Pär Svärdson, vd, ApoteaLäs mer
Lyssna till e-handelskungens egna tankar kring hur e-handelsbranschens framtid kommer att se ut och vad för typ av affärsmodell som krävs för att möta den digitaliserade kunden.
10.25Förmiddagsfika
10.55Shop-in-shop lösning – ett vinnande koncept? Talare: Beiron Palm, chef affärsutveckling, Skånska ByggvarorLäs mer
Ett alternativ till egen butik är att dela ytan med en redan befintlig aktör i målområdet. Vilka fördelar och utmaningar ger en sådan lösning?
11.15Från Postorder till Varuhus mot Omni. Talare: Joachim Frykberg, VD Jula ABLäs mer
Jula står inför lansering av en ny e-handel. Distanshandel är dock inget nytt för företaget som har sin grund i postorderhandeln. Jula är ett företag som alltid gått sin egen väg och 2010 överraskade företaget genom att upphöra med distanshandeln till förmån för fullt fokus på varuhusexpansion. Lyssna till resan från postorder till varuhus mot en framtid som innebär sömlösa handelsupplevelser och omnikanal.
11.40Framtidens handelsplatser. Talare: UIf Johansson, professor i företagsekonomi, Ekonomihögskolan i LundLäs mer
Aldrig sedan införandet av självbetjäningen har handeln stått inför så stora utmaningar – och möjligheter – som nu. Globalisering och en teknisk revolution där Internet och digitalisering är huvudpunkterna kommer att ställa stora krav på omvandlingsförmåga hos handelsföretagen, deras anställda och leverantörer. Förr bestämde handelsföretagen, nu är det kunden som är i förarsätet.
12.15Fler butiker när e-handeln växer. Talare: Carl Johansson, senior konsult, HUI ResearchLäs mer
Ryktet om butikens död är överdrivet men dess roll kommer att behöva förändras beroende på var den befinner sig och vem den vänder sig till. Butiker utvecklas till en av många kanaler för att möta, påverka och tillfredsställa konsumenten, där butikens unika förutsättningar som en fysisk mötesplats med möjligheter till interaktion mellan konsument, produkt och varumärke är dess fortsatta styrka i den totala köpprocessen som alltmer pågår överallt, hela tiden, på konsumentens villkor.
12.40Workshop – Från produkter till tjänster och upplevelserLäs mer
Mer info inom kort.
13.00Lunch
14.00TemaspårLäs mer
Temaspår A: Kunden i centrum på IKEA med hjälp av dataanalys - Hur kan man förbättra kundupplevelsen och bli mera relevant för sina kunder? Lyssna till hur IKEA använder avancerad dataanalys och de utmaningar och möjligheter som kommer med att effektivt använda stora datamängder på bred front i ett globalt företag. Talare: Tobias Hoff, Customer Insights Leader Global Marketing, IKEA

Temaspår B: Vikten av transparens genom försörjningskedjan - och hur det skapar möjligheter till koordinerad planering. - Björn Söderbergh, National Seafreight Import Manager, tillsammans med Jonas Friberg, Customer Solutions Manager på Kuehne + Nagel delar med sig av hur vi kan använda digitala lösningar för effektiva informationsflöden i försörjningskedjan och hur det skapar värde, genom exempel från verkligheten.

Temaspår C: Demystifying Technology for Commerce Leaders - Mobile is changing how Commerce businesses approach their customers, and it’s never been more important to understand how technology impacts the customer experience, conversions, and revenue. In an effort to deliver a superior user experience, companies are increasingly relying on third parties to provide everything from stylistic elements to social integrations, which can slow down sites and sabotage the very user experience they’re trying to improve. Akamai’s Ari Weil will discuss how Commerce companies can recognize and address the challenges inherent in embracing the latest mobile technologies and optimizations such as:
·HTTP/2, IPv6, and core technologies
·Images and Video for mobile experiences
·Cellular optimizations

Ari Weil is an experienced public speaker and thought leader and manages the strategy and daily execution of Akamai’s Global Product & Industry Marketing team, including positioning and marketing Akamai's complete service portfolio towards industry specific solutions for internal and external audiences including customers, sales, industry and financial analysts, and media.
14.30Eftermiddagsfika
15.00Att skapa ett blomstrande företag i en digitaliserad värld. Talare: Magdalena Persson, vd, InterfloraLäs mer
Vad har den digitala transformationen betytt för Interflora? Hur leder man genom omfattande förändring? Och vilken roll får de fysiska butikerna i framtiden?
15.25 Förändringsresan – Coop i sin bästa form. Talare: Sonat Burman-Olsson, vd och koncernchef, Coop SverigeLäs mer
Redan efter ett år av Coops treårsplan och under Sonat Burman-Olssons ledning visade Coop Sverige svarta siffror. Företaget har genomgått en turnaround, med allt vad det innebär. Men vad innebär det egentligen? Och hur står Coop nu rustat för framtiden?
15.55Transformationen. Talare: Christian Resell, vd, Svenssons i Lammhult Läs mer
Uppdraget: Modernisera en hundraåring utan att själen går förlorad. Lyssna till digitaliseringsresan som påbörjats.
16.30Mingel

 

Partner

Huvudpartner

   bild   
 

Partner Premium

   bild   


Partner

   bild   

 

Samarbetspartner

   bild   

Vi samlar Sveriges viktigaste beslutsfattare på nischade och affärsinriktade konferenser. Vi gör cirka 45 projekt per år och attraherar cirka 8000 deltagare. Våra konferenser byggs runt aktuella och spännande ämnen med starka personligheter – tillika de mest framträdande beslutsfattarna, visionärerna och strategerna från svenskt, nordiskt och internationellt näringsliv. Att synas med oss är ett utmärkt tillfälle att marknadsföra ditt företag och företagets tjänster mot en specifik målgrupp. Du knyter nya kontakter samtidigt som du förstärker ditt företags position.

Vi samarbetar med ca 150 partners per år och många är återkommande, till exempel HP, E&Y, PWC, EVRY, Nordea, Vattenfall, Volvo. Eon, Telenor med flera. Samarbeta med oss och träffa Sveriges beslutsfattare, bli kunskapsledare inom din bransch - sätt agendan tillsammans med nordens största affärstidning och marknadsför ditt företag i Dagens industris kanaler. Många av våra partners och deltagare uppskattar möjligheten att i vårt digitala samhälle få till det personliga mötet med människor man annars inte kanske skulle träffa. Deltagarna är i stunden väldigt mottagliga för dina idéer, tankar och influenser.
Se till att vara på plats för att träffa framtida affärskontakter! Kontakta mig, Anderas Malmlborg när du vill veta mer!

Bli talare

Om oss - kontakt

Innehåll & program

Carin Kylberg
carin.kylberg@di.se
+46857365016

Partneransvarig

Andreas Malmborg
andreas.malmborg@di.se
+46857365091

Deltagaransvarig

Inna Erngren
inna.erngren@di.se
+46857365048

Deltagaransvarig

Mattias Zetterholm
mattias.zetterholm@di.se
+46705396875